Da har min elskede kone og jeg kjøpt oss nyttårsgave! Joda, ble julegaver også, men nyttårsgaver er jo trivelige også :)
Vi skal tilbringe påsken i Bordeaux!
Har funnet noe som ser ut som helt fabelaktige reiseguider og tips på http://www.winetravelguides.com/ og vi tenkte opprinnelig på et kombinert familiebesøk til svigers i Spania + en tur til Rioja, men endte opp på en Bordeauxtur istedenfor da svigers skal hjem til påsken.
Det blir det litt dumt å "kaste bort" en tur til Rioja hvis vi kan ta den turen senere og slå to fluer i en smekk med å besøke de i samme rennet, er jo ikke hver dag man har anledning til å besøke de i Spania heller.
Når planen enda var en tur til Rioja så kjøpte jeg meg en passende bok, The Wines of Rioja. Har lest ca 1/4 så langt (leser på Kindle, så antall sider sier meg ingenting), meget meget bra bok, bringer regionen og kulturen og vinene veldig godt frem!
Når så planene ble endret til Bordeaux har jeg kjøpt meg What Price Bordeaux?. Gleder meg også veldig til denne, da jeg begynner å ane at det vinfolk kan om vin, det mangler de fullstendig i form av kunnskap om markedsføring.
Mulig det bare er meg, men når en Master of Wine sitter lett henslengt over en stol og forteller meg i en reklameannonse at "If its good enough for me, its good enough for you", da tenker jeg at her har noen hoppet over noen klasser i markedsføring på barneskolen...
Og forsterket av min nye opplevelse med "Grand Cru" som ikke betyr noe som helst ettersom det ikke er "Grand Cru Classe" så merker jeg at markedsføring innen vin er noe som utøves veldig forskjellig i Europa vs. resten av verden.
Og Bordeaux er jo en "brand-name" som jeg føler, som enslig kunnskapsløs vinentusiast, er et maltraktert navn. Det er enten folk med mer penger en vett som kjøper en flaske til 6000,- eller en superkjedelig kjiip vin som fortsatt koster 200 mer enn den burde.
Så å lese litt om marketing og branding i Bordeaux før jeg besøker det ser jeg frem til!
Uansett, nok klaging; billetter er bestilt, bil er leid, det som mangler nå er dagsplan og overnattingsplan. Men med de utmerkede guidene som jeg fant på winetravelguides.com har vi noe å kose oss med de neste 3 mnd med planlegging og organisering!
Blir gøy!!
No comments:
Post a Comment